Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.
Modenieuws

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit was het meest opvallende modenieuws van deze week.

Dior lanceert nieuwe DIOR I-D sneakers

De Dior-ID-sneakers zijn een echt fashion statement. Deze pareltjes zijn opnieuw geïnterpreteerd in tweekleurige versies. Door de combinatie van vintage inspiratie en een gewaagde, moderne rand zullen deze sneakers elke look versterken met hun eigentijdse stijl. Ze zijn verkrijgbaar met details in het donkerblauw, beige, groen en rood. Pick your fave!

Elisabetta Franchi opent boutique in Brussel

Elisabetta Franchi zet voet aan wal in België met de opening van een nieuwe Flagship Store in Brussel. De boetiek is gelegen aan de Boulevard de Waterloo, een luxe winkelbestemming, en verdeeld over twee verdiepingen van in totaal 210 m2. Binnen waan je je in de wereld van Elisabetta Franchi door deubels met zachte lijnen, warme kleuren en een verfijnde sfeer.

Louis Vuitton voor Unicef

Louis Vuitton hernieuwt het partnerschap met UNICEF. Het modehuis zet zich voor de bewustwording en biedt financiële steun om de meest kwetsbare kinderen wereldwijd te ondersteunen. Dat doen ze met een nieuwe editie van de Silver Lockit armband in gerecycleerd zilver en biologisch katoen, beschikbaar in 4 kleuren: pastelblauw, pastelroze, pastelgroen en zwart. In een regenboog van pastelkleuren verschijnt Doudou Louis, de teddybeer van Louis Vuitton voor UNICEF, voor het eerst gemaakt van organisch katoen. De Silver Lockit en Doudou Louis zijn online en in een selectie van de Louis Vuitton boetieks wereldwijd verkrijgbaar.

G-Star RAW introduceert de nieuwe Exclusives

Dit seizoen toont G-Star RAW opnieuw hun ware brand DNA met een nieuwe 'Exclusives by G-Star Raw'-collectie - een indrukwekkende serie high-end hardcore specials. De collectie is een frisse kijk op denim en natuurlijke vezels, met een nadruk op chambray en ecrukleurige denim. Fel oranje accenten en transparante elementen contrasteren met de aangezette vierkante utility-silhouetten en elegante details. Inspiratie uit het G-Star RAW Archive wordt omgevormd tot unieke, draagbare kledingstukken voor het heden en de toekomst.

H&M lanceert succesvol tweedehands platform Sellpy in Nederland

Tweedehands shoppingplatform Sellpy is al sinds 2014 een succes in Zweden en vanaf nu beschikbaar in Nederland. Op Sellpy vinden klanten een ruime keuze aan kwalitatieve pre-loved fashion van verschillende merken waarmee het platform duurzamer consumeren nog aantrekkelijker maakt. Via Sellpy is zowel het verkopen als kopen van vintage fashion makkelijker dan ooit: klanten hebben de keuze uit een uitgebreid aanbod van items die stuk voor stuk gecontroleerd zijn op kwaliteit. Om het verkopen van kleding simpeler te maken kunnen items gratis naar Sellpy verstuurd worden en wordt het gehele verkoopproces overgenomen, inclusief de fotografie van de items en plaatsing in de webshop. Items die niet verkocht kunnen worden, worden gebruikt voor textielrecycling.

NET-A-PORTER lanceert exclusieve tassen pop-up met The Row

Het luxe online warenhuis heeft voor twee weken een pop-up met tassen van The Row, een merk opgericht door Ashley Olsen en Mary-Kate Olsen, voor de SS21 collectie. De chique, tijdloze tassen zijn zo gemaakt dat ze niet alleen mooi zijn, maar ook functioneel. Ze zijn gemaakt in Italië, van de mooiste en beste materialen.

Vans en Opening Ceremony lanceren de eerste wereldwijde schoenen-, kleding- en accessoirecollectie

Sinds 2014 hebben Vans en Opening Ceremony een partnerschap opgezet om hun creatieve expressie en samenwerking te vieren. In februari presenteren Vans en Opening Ceremony de eerste wereldwijde schoenen-, kleding- en accessoire collectie van de twee iconische merken. De Opening Ceremony-oprichters zijn geïnspireerd door de iconische checkerboardprint van Vans en vinden het patroon opnieuw uit met abstracte slangen- en luipaard-patronen op kleding en schoenen. De Vans x Opening Ceremony-collectie is vanaf 19 februari wereldwijd verkrijgbaar op Vans.com, in Vans-winkels.

Laatste nieuws