Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.
Fashion Friday

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.

Louis Vuitton opent Pop-Up in de Bijenkorf Amsterdam

De exclusieve pop-up is gewijd aan de capsule zomercollectie 2021 voor dames en brengt een ode aan een zorgeloze en warme zomer. Het ontwerp van de pop-up is geïnspireerd op het thema “een zomer aan het zwembad” met als resultaat dat de pittige, kleurrijke creaties dé eyecatchers op de benedenverdieping van het befaamde warenhuis zijn. Naast een uitgebreid assortiment ready-to-wear, schoenen en accessoires in kleurrijke en frisse tinten, prijken er enkele van de meest iconische handtassen van het Huis in kleurrijke uitvoeringen, zoals Neverfull, Capucines en Twist. Je zult gegarandeerd dromen van een heerlijk dagje ontspannen op het strand na je bezoekje aan de pop-up shop...

Gambettes Box lanceert bio based panty's

Wat een panty fijn en comfortabel maakt, zijn de polyamide-vezels. Het nadeel van deze stof is dat deze over het algemeen vervuilend is, omdat het wordt gemaakt van niet-hernieuwbare materialen. Sinds een jaar pakt Het Franse panty abonnement Gambettes Box dit probleem al aan door alleen restjes garen te gebruiken die anders bij het vuilnis terecht zouden zijn gekomen. Maar het wordt nu nog een stukje groener. De april box bevat panty's van ultra innovatieve Evo polyamide garen, op basis van ricinusolie. De panty's zijn dus bio-based, gemaakt van een hernieuwbare en 100% natuurlijke grondstof. Meer info vind je op gambettesbox.com.

& Other Stories gaat samenwerking aan met internationaal fashion icoon Rejina Pyo

Dé & Other Stories samenwerking van dit seizoen is met Rejina Pyo, de in Zuid-Korea geboren rijzende ster uit de Londense fashion scene. De collectie is geïnspireerd door de kracht en creativiteit van vrouwen in hun drukke leven en bevat veelzijdige, draagbare items zoals relaxte kostuums en kenmerkende jurken. Deze worden gemaakt van een combinatie van eersteklas zijde en duurzame materialen zoals biologisch katoen en wol afkomstig van de Responsible Wool Standard (RWS). Je shopt de collectie hier.

Millie Bobby Brown slaat handen ineen met Vogue Eyewear

De actrice en het merk hebben samen een capsule collectie ontworpen. De Millie Bobby Brown x Vogue Eyewear collectie bestaat uit acht verschillende modellen en iedere bril is een eerbetoon aan een van Millie's favoriete steden, van Marbella en Londen tot LA en New York. Belangrijk was dat de statement brillen lekker gek zouden worden wat betreft de kleuren en vormen. Je vindt dan ook felle kleuren, doorschijnende materialen en pasteltinten terug.

In de #MBBDiaries campagne, geschoten door Quentin Jones, geeft Millie je een kijkje in haar wereld en de steden die haar hebben gevormd tot wie ze nu is. Haar grote broer Charlie maakte een intieme behind-the-scenes reportage. Je shopt de collectie hier.

De nieuwe UNIQLO en JW ANDERSON SS21 collectie

Uniqlo en JW Anderson zetten hun succesvolle samenwerking voort met weer een waanzinnige collectie als resultaat. De collectie is ontworpen vanuit een visie waarbij hoop op een nieuw begin en stralende zomerdagen centraal staan. Typerend zijn weer het kenmerkende JW Anderson-vakmanschap én de onmiskenbare charme van erfstukken uit de Britse cultuur. Deze keer staat handwerk centraal in de kledingstukken. T-shirts, blouses, hoeden, tote bags en andere items zijn voorzien van borduursels met wilde bloemen, passend bij de verschillende materialen in de collectie. De collectie is op 22 april te koop in de winkel of op Uniqlo.com.

Another-Label lanceert eigen webshop

Het in 2015 opgerichte Amsterdamse merk heeft haar vernieuwde website mét webshop gelanceerd. Na een breed scala aan verkooppunten, zowel on- als offline, was de stap om een eigen webshop te lanceren een logische volgende stap voor het label. De webshop biedt voor vrouwen een gevarieerde collectie en voor heren een seasonless capsule collectie. Items met een vleugje Parijse charmes en een scheutje New Yorkse allure. Voor mensen met oog voor detail en die weten hoe ze simpele maar stijlvolle klassiekers op de juiste manier moeten dragen. Het gaat voor Another-Label namelijk om karakter, niet om mode. Ook duurzaamheid is een belangrijk punt voor het merk, waardoor hieraan op de website een aparte pagina is toegewijd. Zo kun je als bezoeker makkelijk de sustainable items vinden. Benieuwd geworden? Neem hier een kijkje.

FENDI lanceert #FendiPeekaboo video met Naomi Watts

In de video, genaamd ‘Wild Untamed Naomi’ zie je een privé moment in het leven van Naomi Watts in haar apartment in New York. Je krijgt een andere, verrassende kant van de actrice te zien én de FENDI Peekaboo ISeeU tas. De iconische Peekaboo ISeeU wordt voor het eerst in een nieuw jasje in de FENDI Fall/Winter 2020-21 collectie getoond. De tas heeft een rechthoekig formaat, veel vakjes om je spullen in kwijt te kunnen en komt in verschillende soorten en kleuren leer. Ook kan hij gepersonaliseerd worden met initialen. Je shopt 'em hier.

Paris Hilton nieuwe campagne model voor Lanvin: Marchon Eyewear

Niemand minder dan Paris Hiltion is de ster van de lente/zomer 2021 campagne van Lavin Eyewear, gefotografeerd door Mert Alas en Marcus Piggott. Het nieuwe model van het zonnebrillenmerk zorgt met de luxueuze details voor een vintage gevoel. Het geraffineerde montuur combineert moderne afwerkingen met een op de jaren tachtig geïnspireerde esthetiek. Details op de brede veren accentueren het embleem van het Franse Maison, de gouden Mother & Child plaquette. Het embleem visualiseert de speciale band tussen Jeanne Lanvin en haar dochter Marguerite, en is ook terug te vinden in de juwelen, accessoires en prêt-à-porter artikelen uit de Lanvin collecties. Shoppen? Klik hier.

Zalando lanceert bijzondere campagne ‘Voor nu en altijd’

Een campagne waarin mensen die zichzelf durven te zijn en opkomen voor hun waarden centraal staan. Met als doel de dialoog over thema’s zoals diversiteit, inclusiviteit en empowerment van vrouwen te stimuleren. In de campagnevideo spelen activisten vanuit de hele wereld een rol, waaronder model en voorvechter van diversiteit Luc Bruyere, openlijk homoseksuele skateboarder Yann Horowitz en voorvechter van body positivity Yolisa Mqoco.

Daniëlle Cathari presenteert "A Summer state of mind" capsule collectie

Met haar SS21 capsule collectie creëert Daniëlle Cathari 'A Summer State of Mind' in tijden waarin er verlangd wordt naar een zorgeloze post-pandemic zomer. Geïnspireerd door nostalgische herinneringen aan de zomers van vroeger introduceert Cathari haar eerste bikini en brengt ze haar deconstructed knitwear terug in de vorm van cardigans, die perfect zijn als throw-over tijdens afgekoelde zomeravonden. Ook komt het merk met nieuwe laidback shorts in een luchtig katoenen poplin die evengoed van je vriend had kunnen zijn. Om de collectie compleet te maken brengt Cathari twee nieuwe tassen uit; The Cathari Puff Bag Classic in de kleur karamel en de Mini-variant in een vrolijke lavendel kleur. De collectie is exclusief te verkrijgen via daniellecathari.com en hbx.com.

Laatste nieuws