Zo verminder je op natuurlijke manier een fronsrimpel

Direct met botox aan de haal gaan is vaak helemaal niet nodig.
@media (max-width: 679px){#fig-60cce72e277be img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cce72e277be img{#fig-60cce72e277be img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60cce72e277be img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cce72e277be img{#fig-60cce72e277be img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60cce72e277be img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cce72e277be img{#fig-60cce72e277be img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60cce72e277be img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cce72e277be img{#fig-60cce72e277be img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}fronsrimpel

Het klinkt zo makkelijk: even naar de kliniek, een spuitje hier en daar en weg is die diepe fronsrimpel. Deze rimpel die vaak ontstaat op je voorhoofd, tussen de wenkbrauwen, kan voor sommigen een doorn in het oog zijn. Maar om nu direct met de botox aan de haal te gaan is vaak helemaal niet nodig. Er zijn ook natuurlijke manieren om die fronsrimpel aanzienlijk te verminderen. Dit is hoe je dat doet.

1. Wees ervan bewust
Wanneer je bewust gaat nadenken over de rimpel die je krijgt wanneer je teveel fronst, zal je sneller geneigd zijn om je voorhoofd meer te ontspannen. Kijk je een spannende serie, zit je geconcentreerd te werken of lees je een boek? Bedenk dan tussentijds of je zit te fronsen of vraag je partner om er voor je op te letten. Door je spieren in je gezicht vaker te ontspannen zal die diepe rimpel minder snel zichtbaar worden.

2. Draag een zonnebril
Vergeet je vaak de zonnebril op te zetten wanneer de eerste zonnestralen buiten gaan schijnen? Dan is de kans groot dat je de rest van de dag fronst en met je ogen knijpt. Draag daarom vaker een zonnebril, ook als de zon niet volop schijnt. De zonnebril zorgt ervoor dat je je gezicht meer ontspant gedurende de dag.

3. Voorhoofdmassage
Het werkt niet alleen heerlijk ontspannend, maar een voorhoofdmassage heeft ook nog eens een voordelige bijwerking. Het vermindert namelijk die diepe rimpel tussen je wenkbrauw. Leg je duimen bovenaan je neus, net onder je wenkbrauw en masseer langzaam met je duimen omhoog naar je voorhoofd.

4. Gebruik tape of plakband
We snappen dat je deze tip niet zal uitvoeren wanneer je met het openbaar vervoer naar je werk reist, maar werk je momenteel veel vanuit huis? Plak dan eens een stukje plakband of tape tussen je wenkbrauwen. Begin je te fronzen? Dan zal je dit sneller merken én het helpt de spier beter te ontspannen.

5. Slaap op je rug
Ben je een buikslaper? Breng daar dan maar gauw verandering in. Om rimpels in je gezicht te verminderen kan je het beste op je rug slapen, zodat je hoofd vrij is van het kussen.

6. Smeren, smeren en nog eens smeren
Een van de beste middelen om rimpels aanzienlijk te verminderen? Je huid hydrateren. Smeer daarom je gezicht in de ochtend in met een hydraterende oogcrème, serum en dagcrème. Hiermee bescherm je je huid van alle invloeden van buitenaf. Gebruik daarnaast ook altijd voor het slapengaan een hydraterende nachtcrème. Deze zal ervoor zorgen dat je huid ’s nachts de tijd heeft om te herstellen.

7. Blijven sporten
Sport je regelmatig om strak en fit in je vel te zitten? Weet dan dat dit niet alleen bijdraagt aan je conditie en strakke lichaam. Door regelmatig te sporten stimuleer je je bloedsomloop, ook in je gezicht. Door een goede doorbloeding te houden in je gezicht zullen rimpels minder snel ontstaan en/of verminderen.

Laatste nieuws